قالی و قالیشویی در تهران

معرفی هنر قالیبافی و معرفی قالی شویی های تهران بزگ

قالی و قالیشویی در تهران

معرفی هنر قالیبافی و معرفی قالی شویی های تهران بزگ

روش پاک کردن لکه شراب و آبمیوه قرمز از فرش در منزل


پاک کردن لکه شراب قرمز از فرش


پاک کردن لکه شراب قرمز از فرش ، این موضوعی پیش پا افتاده است ولی اتفاق می افتد. بسیاری ممکن است لیوان بزرگی از شراب قرمز یا آب انار و آلبالو را بر روی قالی رنگ روشن و زیبای شما بریزند. حال چکار باید کرد؟ نمیشود که فقط برای یک ناحیه از فرش که کثیف شده از خدمات قالیشویی استفاده کرد! پس ابتدا با پارچه نم دار یا دستمال کاغذی حوله ای لکه را خشک کنید. ایده این است که در چنین شرایطی تا حد ممکن شراب را از روی قالی پاک کنید. هر مقدار شرابی که باقی مانده با استفاده از پارچه یا حوله و با آب سرد از روی فرش بردارید تا لکه بزگ کم رنگ و رقیق شود.

اکنون باید از پاک کننده  لکه قالی استفاده کنید. آنها معمولا به صورت شیشه های اسپری هستند و قیمت آن حالا که گران شده حدود 30 هزار تومان است. دیده ام که بر روی این بطری ها پاک کننده لکه حیوانات اهلی نیز درج شده است. 
قبل از ریختن محلول بر روی لکه، بهتر است ثبات رنگ قالی را تست کنیم. قسمت کوچکی از قالی که در زیر صندلی یا مبل هست و پیدا نیست را با مقدار اندکی از محلول پاک کننده لکه تست کنید. اگر بعد از چند دقیقه تغییری مشاهده نشد، می توانید از محلول پاک کننده لکه استفاده کنید. 
حالا، از پاک کننده لکه به مقدار کافی استفاده کنید تا کل لکه را پوشش دهد. تقریبا 5 دقیقه  صبر کنید و سپس دوباره با پارچه یا دستمال کاغذی حوله ای مرطوب با استفاده از آب سرد و نه آب گرم لکه را خشک کنید. این روند را تا زمانی که لازم است تکرار کنید. در مورد لکه های سرسخت ممکن است چندین بار این روند لازم باشد. شستشوی فرش دستباف در تهران
در آزمایشی که خودم انجام دادم متوجه شدم که یکبار پاک کردن کافی نیست. بعد از چند بار انجام دادن همه اثرات شراب قرمز بر روی قالی کاملا از بین رفت. همچنین آسانتر بود تا شربت ریخته شده بر روی قالی را در عرض 5 دقیقه پاک کرد تا اینکه کل شب بر روی قالی بماند. همانطوری که انتظار داشتم تمیز کننده های قالی بهتر باقیمانده شراب را از عمق قالی بیرون آوردند